Warning: mktime() expects parameter 4 to be int, string given in /home/arashkav/ravipodcast.ir/wp-content/plugins/ultimate-member/includes/core/class-cron.php on line 85
روش های جذب مخاطب برای پادکست - پادکست راوی

روش های جذب مخاطب برای پادکست

تولید و انتشار پادکست یکی از کارهایی است که ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کرده است. این کار طرفداران زیادی دارد و ماهیت لذت بخشی نیز دارد. به طوری که افراد زیادی با توجه به ویژگی هایی که دارد جذب آن می شوند. این در حالیست که تعداد زیادی از کسانی که وارد کار پادکستینگ می شوند نیز هب علت نداشتن سیاست کاری مناسب و نداشتن هیچ پیشرفتی از گردونه این رقابت خارج می شوند. شما میخواهید جزو کدام دسته از این افراد باشید؟ کسانی که در راه خود ثابت قدم ماندند و به پیشرفت رسیدند و اکنون صاحب یک رسانه هستند و قدرت نفوذ و ارتباط با مردم را در اختیار دارند. یا کسانی که پس از مدتی فعالیت، آن هم به صورت لنگ لنگان، از خاطره ها پاک شده و اسمی از آنها برده نمیشود. در صورتی که می خواهید جزو محو شدگان و فراموش شدگان باشید شما را به خدای بزرگ می سپاریم. اما اگر در ادامه راه خود مصمم هستید و میخواهید طعم شیرین موفقیت را بچشید، یک دستور تهیه عالی در رابطه با جذب مخاطب برای پادکست برای شما خواهیم داشت! با ما همراه باشید.

 

جذب مخاطب برای پادکست، سخت، اما امکان پذیر

جذب مخاطب برای پادکست کاری است که هر پادکستر موفقی از پس آن بر آمده است. پس شما نیز میتوانید این کار را انجام دهید. شاید با خود فکر کنید که این کار یه کار  هزینه بر است و باید برای انجام آن به صورت موفقیت آمیز هزینه های سنگینی انجام دهید. در این جا ما با یک فرهنگ غلط مواجه هستیم. تبلیغات خوب الزاما تبلیغات پر هزینه نیست. و تبلیغات رایگان نیز یک تبلیغ نا موثر نیست. در صورتی که شما بدانید در کجا و چگونه و با چه استراتژی ای پیش بروید قطعا در جذب مخاطب برای پادکست خود موفق خواهید بود. همین تبلیغات رایگان میتواند یک بازدهی خوب را برای شما داشته باشد. شاید چیزهایی که به نظر پیش پا افتاده باشند، و شما به تاکنون آن ها را مهم دانسته اید، در جذب مخاطب برای پادکست عالی محسوب شوند، و مخاطبان زیادی را برای شما جمع کند.

جذب مخاطب برای پادکست، سخت، اما امکان پذیر

در این مطلب ما روش های رایگان جذب مخاطب برای پادکست را تشریح خواهیم کرد که با استفاده از آنها بتوانید به نتایج خوبی برسید. البته توجه داشته باشید این روش ها ممکن است کمی هزینه داشته باشد و رایگان نیستند، اما این هزینه ها مقدار ناچیزی است که میتوانید به راحتی از آن ها چشم پوشی کنید و با خیال آسوده آن ها را دنبال کنید. در تشریح این شش کلید طلایی جذب مخاطب برای پادکست همراه ما باشید.

کلید اول – ساخت یک وبسایت کاربردی

خیلی از کسانی که در کار پادکستینگ وارد می شوند خود به اهمیت داشتن یک وبسایت و دامین پادکست در جذب مخاطب برای پادکست آگاه هستند. اما این که این وبسایت برای شما تا چه اندازه کاربرد داشته باشد به خود شما بستگی دارد. یک وبسایت ناقص که تجربه کاربری خوبی را به کاربر منتقل نکن خود یک ضد تبلیغ بزرگ محسوب می گردد.

وبسایت و دامین پادکست

وبسایت شما، معرف خود شماست. خیلی از کسانی که برای اولین بار به سایت شما می آیند چهره شما را در ذهن خود با چهره وبسایت شما می سنجند. پس باید تا جای ممکن سایت خود را بهینه و شکیل طراحی کنید. از سئوی سایت غافل نشوید، در صورتی که شاید شما در رنکینگ گوگل بالا باشد، و با نتایج جست و جوهای مختلف افراد به سایت شما دست پیدا کنند، این ترافیک وارده را میتوانید جزو مخاطبان خود در نظر بگیرید و آنها را به خود جذب کنید. نکات کلیدی و کاربردی زیر می تواند برای جذب مخاطب برای پادکست از طریق وبسایت مفید باشد:

  • سایت خود را با ظاهری ساده و شکیل طراحی کنید. جزئیات زیاد و گمراه کننده میتواند باعث منزجر شدن کاربر از سایت شما شود.
  • از قالب ها و پلتفرم هایی برای سایت استفاده کنید که روان بوده و در هنگام کار کردن کاربران را به دردسر نمی اندازند.
  • به امنیت سایت خود توجه کنید اما از زیاده روی نیز خودداری کنید. استفاده از کد های کپچا به تعداد زیاد، پسورد های خیلی قوی برای نام کاربری اعضا و یا دریافت اطلاعات زیاد در هنگام ثبت نام لزومی ندارد و می تواند باعث بد جلوه دادن سایت در نظر مخاطب شود.
  • مطالب سایت خود را طوری طبقه بندی کنید که مخاطب به آنچه که میخواهد به راحتی دسترسی داشته باشد و در منو های مختلف سردرگم نشود.
  • مطالب و محتوای سایت خود را قوی کنید. هرچه محتوای سایت شما گسترده تر باشد، طیف بیشتری از مخاطبان را به طرف خود جذب میکند.
  • از هاست و سرور های مناسب استفاده کنید تا در صورت ورود تعداد زیادی کاربر به سایت شما، خللی در کار آن ایجاد نشود.

کلید دوم –  فعالیت در شبکه های اجتماعی

فعالیت در شبکه های اجتماعی برای معرفی پادکست را شاید بتوان یکی از موثر ترین و کاربردی ترین روش های جذب مخاطب برای پادکست دانست. خیلی از تبلیغات غیر رایگان نیز در همین شبکه ها اتفاق می افتد. ارتباط گرفتن با کاربران از طریق اینترنت و سایر امکاناتی که برای شما فراهم می کند یک گزینه خوب در جذب مخاطب برای پادکست خواهد بود. این راه های ارتباطی را میتوان به صورت زیر عنوان نمود:

ارسال ایمیل به کاربران

شما میتوانید یک لیست ایمیل از کاربران خود فراهم کنید. مثلا کسانی که در سایت شما ثبت نام کرده اند یک پایگاه داده خوب از این نوع اطلاعات را در اختیار شما قرار میدهد. شما میتوانید اخبار مربوط به کار خود و یا پخش اپیزود های تازه را از این طریق به آنها برسانید.

گروه های فیسبوک و ردیت

گروه های این دو شبکه اجتماعی را شاید بتوان جز اصلی ترین مکان ها برای عرضه تبلیغات و اخبار مربوط به کار پادکستینگ دانست. از این دو عنصر قدرتمند به هیچ وجه غافل نشوید و حتما  در جذب مخاطب برای پادکست خود از ظرفیت های آن ها استفاده کنید.

توییتر، پاتوق پادکستر ها

شاید بتوان توییتر را به عنوان شبکه اجتماعی ای که بیشترین اجتماعات پادکست در آن رقم میخورد معرفی نمود. این امر به شروع پادکست در زبان فارسی باز میگردد، پیشگامان این عرصه از توییتر برای اطلاع رسانی و بحث در مورد کار خود استفاده می کردند و این امر باعث شد که این شبکه اجتماعی به طور گسترده برای اینکار مورد استفاده قرار گیرد.

پادکست در توییتر

سایر شبکه های اجتماعی را نادیده نگیرید

درست است که ما تاثیر ویژه ای را برای توییتر، فیسبوک و ردیت قائل شدیم اما در نظر داشته باشید سایر شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام را نباید فراموش کنید. شما با استفاده از این شبکه ها میتوانید به نتایج خوبی در جذب مخاطب برای پادکست خود برسید.

هشتگ، ساده اما مهم

هشتگ ها را شاید بتوان یکی از موثر ترین راه های پخش یک موضوع یا خبر در شبکه های مختلف دانست. شما با استفاده از این نوع برچسب گذاری میتوانید به صورت عمده پست های خود را پخش کنید و در دسترس مخاطبین آینده خود قرار بگیرید از این عضو تاثیرگذار در جذب مخاطب برای پادکست غافل نشوید.

کلید سوم – انتخاب هاست پادکست خوب

اینکه شما برای جذب مخاطب برای پادکست و انتشار آن از چه هاست پادکستی استفاده میکنید یکی از مهمترین عناصر در جذب مخاطب برای پادکست است. یک هاست خوب میتواند امکانات خوبی را در مورد مخاطبین شما فراهم کند در صورتی که شما سیاست کاری خود را برمبنای این اطلاعات تبیین کنید و از آن ها در ادامه کار استفاده کنید گام بزرگی در رسیدن به موفقیت برداشته اید.

انتخاب هاست پادکست خوب

مهم تر از نقش اطلاعات ارائه شده در جذب مخاطب برای پادکست، گسترش پادکست شما و کیفیت انتشار آن است. هاست های مختلف امکانات مختلفی را برای تبلیغ شما فراهم میکنند آنها میتوانند برای شما لینک های فید rss ایجاد کرده پادکست شما را در نرم افزار خود عرضه کنند و یا حتی قابلیت دسترسی به پادکست شما را در برنامه های بادگیر گوناگون فراهم کنند.

در صورتی که شما از یک هاست نامناسب برای جذب مخاطب برای پادکست خود استفاده کنید علاوه بر دیده نشدن ممکن است به علت عدم فراهم شدن پهنای باند و ایجاد اختلال در ارائه پادکست مخاطبان فعلی خود را نیز از دست بدهید. به نقش پلتفرم خود در جذب مخاطب برای پادکست توجه ویژه ای داشته باشید.

کلید چهارم – به مخاطبین خود بها دهید

جذب مخاطب برای پادکست منوط به نگهداری مخاطبین قبلی است. یکی از بهترین روش های تبلیغات این است که با اثبات کیفیت خود به مخاطبینی که دارند آنها را به پیشنهاد پادکست شما را به سایر دوستان و آشنایان خود، ترغیب کنید. شما باید ارتباط خود را با کاربران حفظ نموده و به آن ها بقبولانید که برای شما مهم هستند. روش های زیر میتوانند این کار را برای شما انجام دهند.

مخاطبان خود را به چالش بکشید

شما میتوانید در پادکست های خود مخاطبان را درگیر موضوعات مختلف کنید آنها را به چالش بکشید کاری کنید که آن ها نیز در مطالب سهیم باشند. میتوانید بین آن ها نظر سنجی برقرار کنید. اجازه دهید تا حدودی مسیر را برای شما مشخص کنند تا بتوانید سلیقه آن ها را درک کنید.

به نظرات آنها پاسخ دهید

به نظراتی که برای شما میگذارند پاسخ دهید. پاسخگو بودن شما به آنها ثابت میکند که ارتباط بین شما یکطرفه نیست. و باعث دلگرمی و ایجاد اعتماد بین آن ها و شما خواهد شد. در صورتی که این اعتماد را برقرار کنید، جذب مخاطب برای پادکست شما از طریق این مخاطبان فعلی تضمین شده است.به مخاطبین خود بها دهید

مسابقات برگزار کنید و جایزه بدهید

ارائه یک مسابقه کوچک و اهدای جوایزی هرچند ناچیز، میتواند یکی از بهترین روش های جذب مخاطب برای پادکست باشد. ممکن است اینکار کمی هزینه بر باشد اما با مشاهده بالا رفتن مقدار جذب مخاطب برای پادکست خود، به ارزش واقعی آن پی خواهید برد.

کلید پنجم – همکاری با سایرین

جذب مخاطب برای پادکست را با سایر کسانی که به دنبال جذب مخاطب برای پادکست خود هستند انجام دهید تا کار شما سریعتر پیش برود. در صورتی که یک کار مشترک را با همکاری یک پادکستر دیگر اجرا کنید و هر دو این کار را پخش کنید هم شما به مخاطبان وی معرفی شده و هم طرف دیگر به مخاطبان شما معرفی میشود. توجه داشته باشید که در این صورت شما می توانید جذب مخاطب برای پادکست خود را با سرعت بیشتری پیش ببرید. هرچند احتمال ساخت یک رقیب قدرتمند تر در جذب مخاطب برای پادکست را نیز فراهم کرده اید. اما مزایای این کار برای شما بیشتر از معایب آن است.

همکاری با سایرین

کلید ششم – مخاطب تازه برای خود تولید کنید

راه های ارائه شده را می توان تا حدود زیادی برای جذب مخاطبینی دانست که با پادکست آشنا هستند و هدف جذب مخاطب برای پادکست شما قرار داده میشوند. اما جامعه کسانی که پادکست را می شناسند و بدنبال آن هستند نسبت به سایر رسانه ها بسیار کوچک است. شما در جذب مخاطب برای پادکست باید بخشی از تلاش خود را معطوف به شناساندن پادکست به افرادی کنید، که از ماهیت و چگونگی کارکرد آن آگاه نیستند. شما باید بخاطر جذب مخاطب برای پادکست “خوانندگان را به شنوندگان تبدیل کنید“.

مخاطب تازه برای خود تولید کنید

جذب مخاطب برای پادکست از این طریق می تواند کمی پردردسر باشد. شما باید محل های مختلف را که در زمینه پادکست شما اما با ابزار متفاوت فعالیت دارند پیدا کرده و پادکست های خود را در آن جا عرضه کنید. این کار میتواند جذب مخاطب برای پادکست از این روش را برای شما به همراه داشته باشد. در جذب مخاطب برای پادکست از افراد تازه، باید حضور خود را به آن ها اعلام کنید.

جذب مخاطب برای پادکست

جذب مخاطب برای پادکست یک کار زمانبر و پر دردسر است. قطعا خود شما هم انتظار کار ساده را نخواهید داشت. راهنمایی های بالا میتواند راه را برای شما تا حدودی روشن کند اما در آخر این خود شما هستید که جذب مخاطب برای پادکست خود را انجام می دهید و به آن تحقق می بخشید. امیدواریم چراغی که برایتان فراهم کرده ایم روشنگر خوبی در راه پر پیچ و خم جذب مخاطب برای پادکست باشد. برای شما آرزوی موفقیت میکنیم.

 

 

 

۵ ۲ votes
امتیازدهی به مقاله
دنبال کردن
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x