Warning: A non-numeric value encountered in /home/arashkav/ravipodcast.ir/wp-content/plugins/ultimate-member/includes/core/class-cron.php on line 83

Warning: mktime() expects parameter 4 to be int, string given in /home/arashkav/ravipodcast.ir/wp-content/plugins/ultimate-member/includes/core/class-cron.php on line 85
۵ شبکه های اجتماعی کارآمد برای معرفی پادکست به دیگران - پادکست راوی

۵ شبکه های اجتماعی کارآمد برای معرفی پادکست به دیگران

پادکست در شبکه های مجازی

امروزه با رشد تکنولوژی و پیشرفت وسایل دسترسی به اینترنت، تقریبا کلیه استفاده کنندگان اینترنت، به حداقل یک شبکه اجتماعی دسترسی دارند. نقش پررنگ شبکه های اجتماعی در تبادل اطلاعات را به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت. حتی در بعضی از مواقع شاهدیم که شبکه های اجتماعی از رسانه های دولتی و ملی نیز در انتقال اخبار و اطلاعات پیشی میگیرند. اگر شما برای استفاده از این قدرت و نفوذ، روشی را برای خود تدوین کنید، قطعا نتایج خوبی را از آن خواهید گرفت. کار ساخت پادکست و انتشار پادکست نیز مثل سایر کارهای دیجیتال میتواند به صورت مناسبی در این بستر ها جاری شود و نقش خود را ایفا کند.

سیاست های شما در برابر این شبکه ها ممکن است از معرفی پادکست در شبکه های اجتماعی و یا حتی به فروش رساندن و استفاده از آن ها به عنوان یک هاست متغیر باشد! در این مقاله ما به بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی بر پادکستینگ و معرفی بهترین روش های معرفی پادکست در شبکه های اجتماعی می پردازیم.

پادکست و شبکه های اجتماعی

پیش تر به بحث درباره اهمیت شبکه های اجتماعی و نفوذ آن ها بین مردم پرداختیم. و دیدیم که نادیده گرفتن این بستر برای فعالیت در زمینه تولید و انتشار پادکست. فقط باعث جاماندن شما از بازار بزرگی می شود که این شبکه ها میتوانند برایتان ایجاد کنند. در این قسمت می خواهیم ببینیم که با توجه به ماهیت پادکست، چگونه میتوان آن را در شبکه های اجتماعی جای داد!؟ پاسخ این سوال یک جواب کوتاه و قطعی است: به سادگی!

پادکست چیست ؟ ماهیت پادکست فایل های صوتی است. شبکه های اجتماعی پرطرفدار امروزه نیز، رسانه هایی برای انتشار مالتی مدیا هستند، که به طبع فایل های صوتی نیز جزوی از آن ها هستند. با در نظر گرفتن این رابطه علت و معلول ساده این نتیجه برای ما مسجل میشود که شبکه های اجتماعی میتوانند برای انتشار و معرفی پادکست ها، به راحتی و زیبایی هرچه تمام تر مورد استفاده قرار گیرند.

شما میتوانید از بعضی از آنها حتی به عنوان یک هاست نیز استفاده کنید. به عنوان نمونه یک کانال تلگرامی پربازدید و خوب می تواند به راحتی و با دسترسی خوب پادکست های تولید شده شما را برایتان منتشر کند. البته باید در نظر داشته باشید در صورت استفاده از این ویژگی به عنوان هاست قطعا شما از سایر مزایایی هاست تخصصی پادکست می توانند برای شما فراهم کنند محروم خواهید شد.

بهترین روش های معرفی پادکست در شبکه های اجتماعی 

در قسمت قبل به این نتیجه رسیدیم که پادکست با توجه به ماهیت خود به راحتی با شبکه های اجتماعی سازگار است و میتوان از آنها برای انتشار و معرفی پادکست استفاده کنیم. در این بخش به صورت تخصصی و دقیق این موارد را برای شما باز خواهیم کرد و به بررسی بهترین روشهای معرفی پادکست در شبکه های اجتماعی خواهیم پرداخت. برای این کار ما بصورت جداگانه به بررسی هر کدام از شبکه های اجتماعی مهم امروز خواهیم پرداخت.

معرفی پادکست در twitter

Twitter

توییتر اصلی ترین شبکه برای معرفی پادکست در ایران است. اگر شما ادعا میکنید پادکستر هستید و اکانت توییتر فعالی ندارید با یقین میگویم پادکستر نیستید. یک پادکستر باید برای پادکستش یک اکانت توییتری بسازد و طبق استاندارد های این رسانه در آن فعالیت کند. به زودی مقاله ای در مورد اصولی که پادکستر ها در توییتر باید بدانند منتشر خواهیم کرد. اما فعلا یک معرفی اجمالی از توییتر برایتان داریم.

توییتر یکی دیگر از شبکه هایی است که شهرت جهانی دارد اما مبنای آن انتشار متن، آن هم با تعداد کاراکتر محدود است. البته شما میتوانید از طریق آن لینک نیز منتشر کنید. اگر سایت هم برای پادکستتان دارید این کار به سئو سایت شما کمک بسیاری میکند. شما باید در استفاده از توییتر دقت خاصی بخرج دهید. اخبار و اطلاعیه های خود را به طور منظم روی آن پست کنید و به بحث و گفتگو هایی که در آن ایجاد میشود پاسخ دهید.

معرفی پادکست در اینستاگرام

Instagram

شبکه اجتماعی پر زرق و برق و پر بازدید، که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده است. متاسفانه کار با این شبکه برای شما به روانی شبکه های قبلی پیش نخواهد رفت. شما برای معرفی پادکست در اینستاگرام نیاز به تبیین یک استراتژی کاری خاص برای خود دارید. البته این شبکه اجتماعی با فراهم کردن امکاناتی تحت عنوان Business Account برای گزارش گیری و بررسی نتیجه تبلیغاتتان در آن به شما کمک قابل ملاحظه ای در معرفی پادکست میکند.

در صورتی که بتوانید از هشتگ استفاده کنید و نام خود را ترند کنید میتوان گفت که به یک گنجینه عظیم دست پیدا کرده اید که میتوانید بهترین معرفی پادکست خود را تجربه کنید. اما این کار اصلا ساده نیست.

معرفی پادکست در تلگرام

Telegram

بهترین گزینه برای انتشار و معرفی پادکست در شبکه های اجتماعی را شاید بتوان همین گزینه دانست. تعداد استفاده کنندگان از آن روز به روز در حال افزایش است، و نکته مهم دیگر آن این است که استفاده کنندگان آن برخلاف مواردی مانند LinkedIn و Twitter عامه مردم هستند. این عامه بودن مخاطبان تلگرام به معنی انعطاف پذیر تر بودن آن هاست، و این بدین معنی است که مخاطبین تلگرام که تا کنون با پادکست آشنایی نداشته اند، بسیار راحت تر از مخاطبین لینکدین آن را میپذیرند و مورد استفاده قرار میدهند.

شما میتوانید از طریق چنل های تلگرام برای خود یک هاست قدرتمند و فوق العاده بسازید، در مورد کیفیت پادکست ها بحث و گفتگو کنید، نظرسنجی های متعدد برگزار کنید و حتی پادکست خود را در گروه ها معرفی نموده و به اشتراک بگذارید.

 

معرفی پادکست در فیس بوک

Facebook

فیسبوک را شاید بتوان گسترده ترین شبکه اجتماعی جهان دانست، که امکانات بی نظیری را در موارد گوناگون در اختیار کاربران قرار میدهد. فیسبوک یکی از بهترین گزینه ها برای معرفی پادکست در شبکه های اجتماعی میباشد. شما از طریق ساخت اکانت با نام پادکست خود و استفاده از ارتباطات آن با سایر پادکستر ها و همکاران میتوانید خود را به یک زنجیره بزرگ متصل کنید و به معرفی پادکست خود بپردازید. در اینجاست که الگوریتم های پیچیده جست و جوی فیسبوک به کمک شما می آیند. علاوه بر اینکه شما از اکانت فیسبوک برای انتشار اخبار، اطلاعیه ها و موارد مربوط به کار خود استفاده میکنید. میتوانید از قابلیت های دیگر فیسبوک نیز بهره مند شوید.

در فیسبوک اگر شخصی علایق و اشتراکات مشترکی با شما داشته باشد به عنوان یک گزینه پیشنهادی به شما معرفی خواهد شد. وقتی شما در کار پادکستینگ بوده و با سایر اکانت های پادکستینگ در ارتباط باشید. شما را به مخاطبان آن ها نیز پیشنهاد کرده و از این طریق می توانید وجود خود را به کسانی که از آن اطلاعی ندارند اعلام کنید. این روش معرفی پادکست میتواند بسیار برای شما مفید باشد.

LinkedIn

یک شبکه اجتماعی بر پایه روابط کاری، که در واقع منعکس کننده چهره کاری شما میباشد که می تواند معرفی پادکست را یک کار ساده بکند. روابط اکانت ها در این شبکه اجتماعی بر اساس شبکه یا Network میباشد. و این پلتفرم به عنوان یکی از اکتیو ترین پلتفرم ها در دادن گزارشات شناخته میشود. اگر شخصی در این پلتفرم اکانت شما را وارد شبکه خود کند، به سایر افرادی که در شبکه او هستند نیز اطلاع داده خواهد شد و این کار برای شما در واقع همان معرفی پادکست در شبکه های اجتماعی است، که به نحو گسترده ای انجام می گیرد. این شبکه اجتماعی را جدی بگیرید.

اصولا معرفی پادکست در شبکه های اجتماعی عملی لازم و ضروری است. شما با استفاده از ویژگی همه گیری آن ها می توانید مخاطبان زیادی را برای خود پیدا کنید. امر معرفی پادکست در شبکه های اجتماعی جزئیات و ریزه کاری های خاص خود را دارد. در معرفی پادکست شما باید به نوع اکانتی که ساخته اید و نوع برخورد خود با کسانی که سراغ شما می آیند توجه ویژه داشته باشید. در واقع برخورد شما در شبکه های اجتماعی عنصر اصلی معرفی پادکست برای شماست، و این امر چهره شما را میسازد. به چهره ای که از خود می سازید اهمیت دهید.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله
دنبال کردن
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x