Warning: A non-numeric value encountered in /home/arashkav/ravipodcast.ir/wp-content/plugins/ultimate-member/includes/core/class-cron.php on line 83

Warning: mktime() expects parameter 4 to be int, string given in /home/arashkav/ravipodcast.ir/wp-content/plugins/ultimate-member/includes/core/class-cron.php on line 85
ثبت دامین برای پادکست اقدامی مهم برای پادکسترها + معرفی 3 سایت برای ثبت Domain - پادکست راوی

ثبت دامین برای پادکست اقدامی مهم برای پادکسترها + معرفی ۳ سایت برای ثبت Domain

ثبت دامین برای پادکست،کاری با اولویت بالا

در صورتی که شما یک تولید کننده و منتشر کننده پادکست باشید، قطعا روش های زیادی را برای ترویج کار خود و ارائه یک قالب رسمی به کار خود در نظر خواهید داشت. این روش ها میتوانند بسیار متنوع و مختلف باشند. شما با استفاده از روش های گوناگونی می توانید وجهه رسمی را به کار خود بدهید. یکی از مهمترین این کار ها که شاید بتوان گفت لازم الاجرا ترین و اصلی ترین کار برای یک تولید کننده پادکست می باشد، ساخت یک وبسایت برای پادکست است که لازمه آن ثبت دامین برای پادکست می باشد. اینکه شما برای برند پادکست خود یک وب سایت داشته باشید که مطالب مربوط به کارهای خود را در آن منتشر کنید، یکی از مهم ترین و اصولی ترین کارهایی است که باید انجام دهید. سوالی که ممکن است برای شما ایجاد شده باشد این است که دلیل این همه تاکید برای ثبت دامین برای پادکست چیست !؟ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا علاوه بر معرفی روش های ثبت دامین برای پادکست مزایا و معایب داشتن یک دامین سایت پادکست را در کار تولید و انتشار پادکست بررسی کنیم.

ثبت دامین برای پادکست،کاری با اولویت بالا!

درصورتی که برای پادکستی که منتشر می کنید جدی هستید و هنوز وب سایتی ندارید، باید هرچه سریعتر برای آن اقدامی انجام دهید. در صورتی که فکر می کنید ثبت دامین برای پادکست شما کار مناسبی نیست، باید این خبر را به شما بدهیم که این طرز فکر شما تا پایان همین بخش از مقاله تغییر خواهد کرد، تا پایان این بخش با راوی همراه باشید.

ثبت دامین برای پادکست،کاری با اولویت بالا

ثبت دامین برای پادکست در واقع به معنی داشتن یک سایت به نام پادکست شما میباشد که معرف برند شخصی شماست. شخصی را در نظر بگیرید که در جایی پادکستی از شما را شنیده و دنبال سایر مطالب تولید شده توسط شما می گردد. در صورتی که خود شما جای آن فرد باشید اولین کاری که میکنید جست و جو در اینترنت است. در صورتی که شما یک وبسایت خوب برای ارائه و معرفی خود نداشته باشید مخاطبانی که دنبال اطلاعات و یا محتوای شما باشند دچار مشکل میشوند. اگر به دنبال کسب درآمد از پادکست خود هستید یکی از گام های اولیه آن داشتن یک سایت متناسب با موضوع پادکست شماست.

شاید با خود بگویید پادکست شما در بهترین هاست های عرضه پادکست ارائه میشود و لینک فید شما نیز توسط سایر نرم افزار های پادگیر نمایش داده میشود و در دسترس است. اما اگر مخاطبانی که به دنبال شما می گردند، اطلاعی از پادکست و برنامه های پادگیر نداشته باشند چه اتفاقی می افتد؟!

بگذارید با هم روراست باشیم! مخاطبین پادکست که از برنامه های پادگیر و هاست پادکست ها برای استفاده دائمی از پادکست استفاده میکنند، جامعه بسیار بسیار کوچکی را نسبت به مخاطبان وب سایت ها و سایر شبکه های اجتماعی تشکیل میدهند. در صورتی که عرضه و ارائه کار خود را فقط در این جامعه کوچک محدود کنید، پیشرفت شما بسیار سخت خواهد بود.

شما باید به فکر جذب مخاطب پادکست از بستر وب باشید. در صورتی که با عرضه کار خود بتوانید مخاطبانی که تازه با پادکست آشنا شده و در واقع این آشنایی را مدیون شما هستند، جذب کنید، مسیر پیشرفت را به سرعت طی خواهید کرد. ثبت دامین برای پادکست دروازه ای برای ورود به دنیای پر مخاطب وب است.

ثبت دامین برای پادکست،کاری با اولویت بالا

یکی دیگر از اتفاقاتی که ممکن است برای شما بیفتد این است که شخص دیگری وب سایتی را با نام برند شما به ثبت برساند. فضای اینترنت یک فضای آزاد است هر کس میتواند هر سایتی را که دوست دارد برای خود ثبت کند. اگر شما با نام خودتان ثبت دامین برای پادکست را انجام ندهید و شخص دیگری این کار را بکند و از نام شما سو استفاده کند، شما متضرر خواهید شد.

در صورتی که شما درخواست کنید که آن شخص از این کار دست بکشد و سایت را به شما واگذار کند، فرد مذکور میتواند از شما تقاضای وجه سنگینی را بکند و باید بدانید که این کار کاملا قانونی است. پس قبل از رخ دادن این اتفاق اقدام به ثبت دامین برای پادکست و برند خود بکنید.

ثبت دامین .com برای سایت

اگر ثبت دامین برای پادکست خود را در در دستور کار خود قرار نداده اید و از آن بی اطلاعید، نگران نباشید. در ادامه این مقاله ما به شما چگونگی مراحل ثبت دامین برای پادکست را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

معرفی دامین و انواع آن

دامنه یا دامین در حقیقت نام وبسایت شما است. یک نام یکتا و یونیک که سایر کاربران میتوانند از طریق آن به وبسایت شما دسترسی پیدا کنند. نام دامنه از سه بخش اصلی تشکیل شده است.

  • بخش اول در واقع نشان دهنده نوع صفحه مورد نظری است که شما میخواهید به آن دسترسی داشته باشید. برای یک وب سایت شما باید از WWW استفاده کنید. که البته استفاده از آن در آدرس های اینترنتی منسوخ شده است.
  • بخش دوم نام شماست. این قسمت باید معرف شما و برند شما باشد. دقت کنید این قسمت را طوری انتخاب کنید که معرف کار پادکست شما باشد.
  • بخش سوم پسوند می باشد. پسوند ها بر اساس نوع کارکرد و یا منطقه جغرافیایی انواع مختلفی دارند. به عنوان مثال .com در موراد تجاری یا Commercial، .org برای موارد سازمانی یا Organization، .gov در موارد دولتی یا Government و جغرافیایی ماند .ir برای ایران، .uk برای انگلستان و .tr برای ترکیه، را میتوان ذکر کرد. برای خریداری دامین های ir شما باید تابعیت ایران را داشته باشید که صحت سنجی آن از طریق ir انجام میشود.

معرفی انواع آن برای پادکست

وقتی شما از پسوند های منطقه ای و جغرافیایی مانند .ir برای سایت خود استفاده میکنید، این معنی را نمیدهد که این پسوند ها فقط از داخل کشور قابل دسترسند. شما دسترسی جهانی را دارید و به بستر اینترنت متصل هستید. اما دامنه شما مربوط به کشوری خاص است و مشمول رعایت قوانین و مقررات مربوط به آن کشور خواهید شد، که در مواردی میتواند با قوانین بین المللی تفاوت هایی داشته باشد. شما باید این موارد را در ثبت دامین برای پادکست خود در نظر بگیرید، تا با مشکلی مواجه نشوید.

پیشنهاد ما این است که حتما حتما دامین ir برند خودتان را ثبت کنید و در مرحله بعد به فکر .com باشید.

مراحل ثبت دامین برای پادکست

شما در ثبت دامین برای پادکست باید دقت زیادی داشته باشید. ثبت دامین برای پادکست شما حرکتی است که در آینده کاری شما بسیار تاثیر گذار است ما به شما توصیه می کنیم که در ثبت دامین برای پادکست خود از دامنه هایی با پسوند ir استفاده کنید. دامنه های داخلی در مورد کسب و کار ها اعتبار نسبتا خوبی دارند و به دلیل نظارتی که بر آن ها میشود، وجهه قابل قبول تر و قابل اعتماد تری دارند. همینطور از نظر قیمت نیز، بسیار مناسب تر هستند.

چک کردن خالی بودن دامین

شما برای اینکه متوجه شوید دامنه مورد نظری که میخواهید در ثبت دامین برای پادکست از آن استفاده کنید، خالی است یا توسط شخص دیگری اشغال شده است، می توانید از طریق سایت Whois نام دامنه مورد نظر را جست و جو کنید تا اطلاعات کاملی در مورد صاحب امتیاز سایت در اختیار شما قرار گیرد.

سایت Whois

ساخت حساب IRNIC برای خرید دامنه IR

برای ثبت دامنه های ir لازم است که شما ابتدا در سایت nic.ir ثبت نام کرده و یک شناسه کاربری برای خود درست کنید. این سایت مربوط به پایگاه فیزیک نظری IRNIC است و ثبت دامنه های ملی در ایران را برعهده دارد. شما میتوانید ثبت دامین برای پادکست خود را از طریق همین سایت یا نمایندگان فروش آن انجام دهید.

سایت IRNIC

در ثبت دامین برای پادکست بعد از ساخت شناسه، شما میتوانید با ورود به سایت nic.ir و از طریق منوی کاربری این سایت، امکانات زیادی را مشاهده میکنید. ثبت دامین برای پادکست را باید از تب دامنه و لینک ثبت دامنه دنبال کنید. بعد از کلیک روی ثبت دامنه به قسمتی منتقل می شوید که میتوانید دامنه خود را انتخاب کرده و وضعیت موجود بودن آن را بررسی کنید و ببینید آیا این دامنه در دسترس هست یا خیر.

در صورتی که دامنه شما در دسترس باشد میتوانید ادامه مراحل ثبت دامین برای پادکست را طی کرده و صورتحساب نهایی را دریافت کنید با پرداخت صورتحساب دامنه به نام شما ثبت می گردد و شما صاحب امتیاز آن خواهید بود. توجه داشته باشید در صورتی که شما وجه را پرداخت نکنید، این ثبت دامین برای پادکست صورت نمی گیرد. و فقط پس از پرداخت وجه این دامنه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

ما پیشنهاد نمیکنیم که از طریق سایت nic.ir دامین بخرید. جلوتر چراییشو میگیم.

روش دیگر تهیه دامنه این است که شما این کار را از طریق سایر سایت هایی که اقدام به فروش دامنه میکنند و در واقع نمایندگان NIC انجام دهید. این سایت ها دامنه مورد نیاز ثبت دامین برای پادکست را با قیمت مناسب تر و امکانات مدیریتی بهتری به شما عرضه می کنند. سایت های میهن وب هاست یا ایران سرور را میتوان به عنوان دو مورد از این سایت ها معرفی نمود.

در مورد قیمت خرید دامنه نیز، سایت های خرید و در واقع کارگزاران مختلف قیمت های مختلفی را جهت ثبت دامین برای پادکست ارائه می کنند، که این قیمت ها به این سرح می باشند:

ارائه کنند نوع دامنه قیمت برای یکسال قیمت برای پنج سال
NIC دامنه ملی ir ۱۶۰۰۰ تومان ۴۸۰۰۰ تومان
ایران سرور دامنه ملی ir ۶۰۰۰ تومان ۱۵۰۰۰ تومان
ایران سرور دامنه بین المللی .com ۱۶۹۰۰۰ تومان —–
ایران سرور دامنه بین المللی .audio ۲۳۸۷۵۰۰ تومان —–
ایران سرور دامنه بین المللی .info ۲۴۷۲۰۰ تومان —–
میهن وب هاست دامنه ملی ir ۶۰۰۰ تومان ۱۶۰۰۰ تومان
میهن وب هاست دامنه بین المللی .com ۱۸۵۰۰۰ تومان —–
میهن وب هاست دامنه بین المللی .net ۲۵۶۰۰۰ تومان —–
میهن وب هاست دامنه بین المللی .tv ۶۴۶۰۰۰ تومان —–

 

شاید این سوال برای شما ایجاد شود که چطور این سایت ها دامنه ها را ارزان تر از خود NIC به فروش می رسانند. جواب این سوال این است که سایت های نمایندگی وجهی را بین ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان نزد NIC به عنوان تضمین قرار میدهند و هزینه ثبت دامنه برای آن ها به اندازه قابل توجهی کاهش می یابد. به این صورت این سایت ها میتوانند مانور لازم را روی قیمت بدهند. برای تمدید دامنه نیز هزینه های مختلفی در یافت میشود و شما میتوانید هر موقع دامنه خود را تمدید کنید.

ثبت دامین برای پادکست یک امر لازم و ضروری برای شماست. از ثبت دامین برای پادکست رویگردان نباشید. این کار ممکن است در ابتدا برای شما هزینه هایی را داشته باشد و شما را مجبور به طراحی یک سایت و صرف وقت و هزینه کند اما مطمئن باشید که سودی دوچندان برای شما خواهد داشت. با خواندن این مقاله و انجام دادن توصیه های آن جلوی بزرگترین استباه در ساخت پادکست را برای خود خواهید گرفت. ثبت دامین برای پادکست به کلیه کسانی که در این حوزه فعالیت دارند موکدا توصیه می گردد.

۴ ۲ votes
امتیازدهی به مقاله
دنبال کردن
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x