Warning: A non-numeric value encountered in /home/arashkav/ravipodcast.ir/wp-content/plugins/ultimate-member/includes/core/class-cron.php on line 83

Warning: mktime() expects parameter 4 to be int, string given in /home/arashkav/ravipodcast.ir/wp-content/plugins/ultimate-member/includes/core/class-cron.php on line 85
بی پلاس Bplus | علی بندری | پادکست کتاب محور - پادکست راوی پادکست راوی

بی پلاس Bplus | علی بندری | پادکست کتاب محور

کاور بی پلاس

پادکست چیست ؟ پادکست رسانه ای است که ویژگی های خاص خود را از نظر ساختاری ثابت کرده است. اما تفاوت در ویژگی های محتوایی نیز برای این رسانه به طور محسوسی قابل درک است. عموما محتوایی که در پادکست ارائه می شود، تفاوت هایی با سایر رسانه ها مانند اینستاگرام دارد. محتوا در پادکست یک اصل مهم است که به فاخر بودن و پیامد های آن توجه بسیاری می شود. یکی از پادکست هایی که می توان آن را ارائه کننده یک محتوای فرهنگی و فاخر دانست پادکست بی پلاس است. این پادکست که مشتق شده از چنل بی می باشد و در واقع پادکست دوم چنل بی است، به معرفی خلاصه ای از کتاب های غیر فارسی می پردازد. در ادامه، با معرفی اطلاعات کامل پادکست بی پلاس همراه ما باشید.

لوگو بی پلاس

فهرست مطالب

بی پلاس چه موضوعاتی را دنبال میکند

اپیزود های چنل بی

زمانبندی انتشار اپیزود جدید

میانگین زمان هر اپیزود

مخاطبین در اپلیکیشن کست باکس

پرمخاطب ترین اپیزود

اپیزود پیشنهادی راوی

لینک پادکست در کست باکس، گوگل پادکست، اپل پادکست، آدرس سایت

 

 

پادکست بی پلاس، یک پادکست کتاب محور

پادکست فارسی بی پلاس را میتوان جزو پادکست هایی برشمرد که یک کار فرهنگی را به عنوان هدف محتوای خود قرار داده و این کار را انجام میدهند. این پادکست که تنها دو سال از شروع فعالیت آن میگذرد، به پشتوانه محتوای قوی و البته پادکست مادر، یعنی چنل بی، توانسته است موقعیت خوبی را در بین سایر پادکست ها پیدا کند و شنوندگان را به خود جذب کند. این پادکست فعالیت خود را از سال ۹۷ آغاز کرد. فصل اول این پادکست در این سال منتشر گردید و در سال ۹۸ نیز فصل دوم این پادکست منتشر شد.

علی بندری، امید صدیق‌فر، فاطمه‌ فخاریان، نزهت بندری و مهران بوالحسن که اعضای پادکست چنل بی نیز هستند فصل اول این پادکست را تولید و منتشر کردند. پس از موفقیت فصل اول این پادکست بهجت بندری، عباس سیدین، گیتی عاصمی، عیسی صحابه، آمنه محمدی، و تیم لاگین(یک تیم فعال در زمینه تولید محتوا و برندسازی برای کسب و کارهای کوچک اینترنتی) به تولید کنندگان بی پلاس اضافه شدند و حاصل فعالیت خود را تحت عنوان فصل دوم بی پلاس در سال ۹۸ عرضه کردند.

علی بندری
علی بندری

لازم به ذکر است فصل سوم این پادکست نیز در سال ۹۹ شروع شده و در حال ارائه میباشد.

بی پلاس چه موضوعاتی را دنبال میکند

موضوع اصلی این پادکست ارائه مطالبی در مورد کتاب های غیر فارسی زبان و معرفی این کتاب هاست. در این پادکست شما میتوانید به خلاصه ای روایتی از یک کتاب غیر فارسی دسترسی پیدا کنید. همچنین در صورت تمایل برای تهیه این کتاب بی پلاس فروشندگان متعددی را به شما معرفی می کند که میتوانید کتاب را از طریق هر یک از این گزینه ها که مایل بودید، خریداری کنید.

نکته جالب در مورد این کتاب ها این است که بی پلاس به ارائه و معرفی کتاب های غیر داستانی می پردازد. و شما می توانید با کتاب های علمی، انگیزشی و موفقیت در بی پلاس آشنایی پیدا کنید. همچنین قبل از شنیدن این پادکست شما به یک خلاصه متنی کوتاه از موضوع و هدف کتاب، علت ارائه این محتوا برای شما از طرف بی پلاس و همینطور بیوگرافی کامل نویسنده، سایر کتاب های وی و یک تصویر کلی از ذهنیت او در اختیار شما قرار خواهد گرفت. که این اطلاعات می توانند در تصمیم گیری این که این پادکست برای شما مناسب است یا خیر کمک بسیار مفیدی را به شما ارائه دهند.

اپیزود های چنل بی

اپیزود های چنل بی شمال سه فصل میشوند که همانطور که گفته شد از سال ۹۷ آغاز می گردد. این پادکست در مجموع ۳۹ اپیزود تا این لحظه منتشر ساخته است که تعداد ۱۶ اپیزود مربوط به فصل اول، ۲۰ اپیزود مربوط به فصل دوم و ۳ اپیزود نیز مربوط به فصل سوم است که البته فصل سوم بی پلاس هنوز تکمیل نشده و در حال ارائه است.

زمانبندی انتشار اپیزود جدید

اپیزود های جدید پادکست بی پلاس در روزهای چهارشنبه و هر دو هفته یکبار منتشر می شوند که شما میتوانید از طریق اپلیکیشن های پادگیر و یا سایت این پادکست به آنها دسترسی داشته باشید.

میانگین زمان هر اپیزود

زمان اپیزود های مختلف در بی پلاس متفاوت است، اما میتوان زمان میانگین را بین ۵۰ دقیقه الی یک ساعت برای این پادکست معرفی کرد.

مخاطبین در اپلیکیشن کست باکس

تعداد مشترکین و دنبال کنندگان این پادکست در اپلیکیشن کست باکس بیش از صد و پنجاه هزار نفر می باشد. همینطور اپیزود های پادکست بی پلاس در مجموع بیشتر از دو میلیون و سیصد هزار بار در کست باکس شنیده شده اند. این پادکست در حدود ۵هزار کامنت دارد. اما کامنت های ارسالی برای هر اپیزود بسیار کمتر از این تعداد و انگشت شمار میباشد. البته این آمار به صورت میانگین است و اپیزود های پر کامنت نیز در بین آن ها وجود دارد.

پرمخاطب ترین اپیزود ها در ناملیک

اپیزود های بی پلاس از نظر تعداد مخاطب فراوانی متنوعی دارند و آمار شنیده شدن آن ها عموما بالاتر از ۴هزار بار می باشد. در بین این اپیزود ها اپیزود شانزدهم با عنوان The Road to Character، با بیش از ده هزار بار پخش، اپیزود سوم با عنوان Everybody Lies، با بیش از ۱۲هزار بار پخش و اپیزود اول با عنوان Outlier، با بیش از ۱۴هزار بار پخش در ناملیک، جزو پرمخاطب ترین ها هستند. اما اپیزود بیست و دوم این پادکست یعنی کار عمیق (Deep Work) با بیش از ۲۳هزار بار پخش در ناملیک رکورددار مخاطبین در بین سایر اپیزود های بی پلاس می باشد.

اپیزود پیشنهادی راوی

به عنوان پیشنهاد ما برای شما از پادکست بی پلاس اپیزود اصل گرایی یا essentialism رو در نظر گرفتیم. برای توضیح در مورد این اپیزود هم به توضیحات خود اپیزود بسنده میکنیم.

همیشه شنیدیم که با تلاش بیشتر نتیجه‌ی بهتری می‌گیریم و این حرف غلطی نیست. اما نویسنده‌ی کتاب اصل‌ گرایی نشون می‌ده که این حرف یک حدی داره. از یک جایی به بعد، «بیشتر» منجر به «بهتر» نمی‌شه. بلکه «کمتر ولی بهتر» نتیجه‌بخشه. کتاب اصل گرایی درباره‌ی اهمیت توجه به این اصله.

 

راه های دسترسی به بی پلاس

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله
دنبال کردن
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x